Opis samochodow uzywanychNawigacja gps do autaStatystyki niezawodnosci ADACMotowiadomosci - newsyPorady motoryzacyjne
Strona główna > Samochody używane > Skoda > Fabia

Raport niezawodności ADAC:
miejsce: 18

                                    Skoda Fabia

         Skoda Fabia Combi

     Zalety                                                Wady

+  precyzyjne i sprężyste zawieszenie
+  wystarczająca ilość miejsca
+  trwałe jednostki napędowe
+  dynamiczny i oszczędny silnik TDI

-  dużo drobnych awarii
-  głośny silnik
-  plastikowe wnętrze


 

 

 

  Szczegółowe dane techniczne:

1.2 kod silnika AWY              rok 2002-<.. 40 kW
1.4 AZF                               rok 2000-<.. 44 kW
1.4 AZE                               rok 2000-<.. 44 kW
1.4 AQW                             rok 2000-<.. 50 kW
1.4 ATZ                            rok 1999-2000 50 kW
1.4 AME                              rok 1999-<.. 50 kW
1.4 16V AUA                     rok 2000-2002 55 kW
1.4 16V AUB                     rok 1999-2002 74 kW
1.4 16V BBY                        rok 2002-<.. 55 kW
1.4 16V BBZ                        rok 2002-<.. 74 kW
1.9 SDI ASY                        rok 1999-<.. 47 kW
1.9 TDI ATD                        rok 2000-<.. 74 kW
2.0 AZL                              rok 2000-<.. 85 kW

 

 Podstawowe czynności serwisowe:

wymiana oleju silnikowego           15 tys. km
wymiana filtrów powietrza/paliwa 45 tys. km
wymiana paska rozrządu             90 tys. km

 

 Ceny części zamiennych:

Sprzęgło kompletne                           570 zł
Napęd rozrządu                                   90 zł
Tłumik końcowy                                 240 zł
Klocki hamulcowe                              220 zł

 

Ceny oryginalnych części zamiennych w ASO - Fabia 1.4, rok 1999

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Typowe usterki:

- szwankująca elektryka silnika (komputer, zamek centralny, elektr. szyby)
- styczniki i plastikowe elementy instalacji elektryczne szybko się starzeją
- skrzynia biegów "haczy" (uszk. synchronizatora)
- w dieslu TDI pasek rozrządu lubi się zerwać
- kiepska jakość montażu w autach z lat 99-2001
- usterki wspomagania kierownicy


       

      Model bardzo popularny w naszym kraju. Swego czasu był liderem sprzedaży wśród nowych aut - wyprzedził takiego giganta jak Fiat Seicento. Właśnie dzięki dużej sprzedaży nowych Fabii, na rynku używanym możemy spotkać zadbane, serwisowane egzemplarze.  

Silnik

         Wybór właściwie ograniczony do jednostek benzynowych. Można spotkać diesel, ale ceny aut są koszmarnie wysokie na dodatek ogólne wyeksploatowanie aut zniechęca do zakupu silnika TDI. Najsłabsza benzyna to 60 konna, stara konstrukcja VW. Sprawdza się dość przeciętnie jeśli chodzi dynamikę, ale za to spalanie jest małe, czynności serwisowe ograniczone do minimum. Większe jednostki (w tym 16V) więcej palą ale za to mają dobrą dynamikę. Mało palą silniki TDI. Natomiast najmniejszy motor 1.2 l nie spala znowu aż tak niewiele paliwa by warto było rezygnować z dynamicznych jednostek 1.4.  

Wnętrze

        Przestrzeni z przodu jest wystarczająco. Straszą trochę plastiki w środku. Zwłaszcza wersje Classic mają słabe jakościowo materiały. Warto poszukać bogatszych odmian, bez trudu spotykanych na rynku. Z tył nie jest tak wiele miejsca jak w Corsie B ale nie ma na co narzekać.
Bagażnik ma pojemność 260 l
wiec jest przyzwoicie. Wyposażenie aut jest bardzo różne - są egzemplarze posiadające bardzo bogate wyposażenie, w składa którego wchodzi: klimatyzacja, pełna elektryka, ABS+ESP, lakierowane zderzaki, wspomaganie itp. Są niestety wersje tak ubogie, że aż nieprzyzwoicie wypuszczać takie samochody na rynek - mają plastikowe zderzaki, szyby na korbki, miękki lakier (bez metaliku), brak wspomagania kierownicy (niestety w tym modelu konieczne bo kierownica chodzi ciężkawo).   

Zawieszenie

      Sprężyste, dobrze tłumi nierówności. Nie jest tak miękkie jak we francuskich samochodach. Dlatego też nie wymaga napraw. Sprawdza się dobrze na krętych drogach, nie powoduje zbytnich przechyłów nadwozia w zakręcie. 

Eksploatacja

        Fabia to dobre auto. W kategorii eksploatacji wypada bardzo dobrze - lepiej niż przeciętnie. A to za sprawą dobrej relacji ceny części zamiennych do ich trwałości i ogólnej niezawodności modelu. Mimo, że trapią ją pewne usterki i awarie, to jednak model ma główne podzespoły VW, a ta technologia jest już sprawdzona na rynku. Ceny części też są atrakcyjne (nawet w ASO oryginały są znacznie tańsze niż te same podzespoły u VW). Co do zamienników na rynku to ceny kształtują się jeszcze atrakcyjniej: sprzęgło (komplet) to wydatek 530 zł, klocki hamulcowe 60 zł, rozrząd kompletny 275 zł. 

        Skoda Fabia to godne polecenia auto. Mimo, że ceny używanych egzemplarzy trzymają cenę i nie znajdziemy tanio atrakcyjnego egzemplarza, to jednak warto zainteresować się tym modelem...

Nadwozie: htb 5d, wymiary: dł. 3960/1646/1451 mm, pojemność bagażnika 260 l.

Opony i felgi: rozmiar 165/70 R14 81T, opcjonalnie 185/60 R14 82T, opcjonalnie 195/50/15 82T

Ilosc gwiazdek w testach zderzeniowych EURO NCAP

Źródło: www.euroncap.com
Dodaj stronę do Ulubionych

 

Przejdz na gore strony

Materiały użyte w serwisie stanowią własność intelektualną jego autorów. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody będzie karane.