Opis samochodow uzywanychNawigacja gps do autaStatystyki niezawodnosci ADACMotowiadomosci - newsyPorady motoryzacyjne
Strona główna > Samochody używane > Toyota > Corolla VIII

Raport niezawodności ADAC:
miejsce: 3

                                  Toyota Corolla VIII

         Toyota Corolla VIII

     Zalety                                                Wady

+  wzorowa niezawodność
+ komfortowe zawieszenie
+  bardzo dobre materiały i ich spasowanie
+  dynamiczne i oszczędne silniki

-  wysokie ceny oryginalne części
-  ciasnota na tylnej kanapie
-  hałaśliwe silniki przy wysokich obrotach


 

 

 

  Szczegółowe dane techniczne:

1.3i  kod silnika 4E-FE        rok 1997-2000 63 kW
1.6i 4A-FE                        rok 1997-2000 81 kW
1.9 D 1WZ                        rok 1997-2000 51 kW
2.0 D 2C-E                        rok 1997-2000 53 kW
               

 Podstawowe czynności serwisowe:

wymiana oleju silnikowego           15 tys. km
wymiana filtrów powietrza/paliwa 30 tys. km
wymiana paska rozrządu            105 tys. km

 

 Ceny części zamiennych:

Sprzęgło kompletne                         1000 zł
Napęd rozrządu                                 610 zł
Tłumik końcowy                                 920 zł
Klocki hamulcowe                              240 zł

 

Ceny oryginalnych części zamiennych w ASO - Corolla 1.3, rok 1998

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Typowe usterki:

- wycieki oleju spod uszczelki głowicy
- w rocznikach 1997 przyspieszone zużycie sprzęgła
-  falujące obroty


       

        Model Corolli ósmej generacji produkowany od 1997 do 2000 r., chwalony jest za bezawaryjność i bardzo dobre materiały zastosowane we wnętrzu. Toyota nie oszczędzała w tym modelu - plastiki są bardzo dobrej jakości - mogłyby stanowić wzór w swojej klasie. Ma to też odzwierciedlenie w doskonałym spasowaniu elementów - do przebiegu 170 tys. km deska, wnętrze, nie wydaje żadnych odgłosów. Tapicerka odporna na długą eksploatacje.

Silnik

          Silniki zastosowane w Corolli powinny zadowolić każdego kierowcę. Z pojemności 1332 (potocznie nazywana 1.4 l) uzyskano 86 KM. Aby poczuć tę moc trzeba jednak kręcić silnik powyżej 4,5 tys. obrotów. Wtedy poruszamy się bardzo sprawnie. Do codziennej eksploatacji wystarczą obroty do 3 tys., a co za tym idzie, uzyskujemy średnie spalanie na poziomie 6,5 l / 100 km.
Silnik 1.6 l dostarcza jeszcze więcej emocji i idealnie nadaje się na długie trasy. Spala średnio ok. 8 l /100 km. Niestety silniki nie są dobrze wyciszone i w kabinie słychać je dość wyraźnie.

Wnętrze

        Bagażnik w wersji liftback (5 drzwi) ma poj. 370 l. Niestety taką pojemność uzyskano kosztem ciasnoty we wnętrzu, szczególnie w tyle. Siedząc, na tylnej kanapie, za kierowcą o wzroście 180 cm, jest ciasno niczym we Fiacie Panda. Trochę lepiej ma się sprawa w wersji 3 drzwiowej, w której bagażnik ma 280 l ale za to miejsca w tyle jest więcej niż w liftbacku.
Z wyposażeniem aut bywa różnie - z jednej strony standardem jest wspomaganie i ABS a z drugiej strony w niektórych modelach "straszą" szyby na korbki. Dużo aut posiada klimatyzacje (niezbyt wydajną w upalne dni ale jest). Można też spotkać dobrze wyposażone auta - mające elektrykę w standardzie, klime, lakierowane zderzaki.
Jazda Corollą należy do bardzo przyjemnych - wszystko jest spasowane jak należy, dźwignia zmiany biegów jest bardzo precyzyjna - chodzi lekko niczym joystick, wspomaganie na postoju działa lekko, przy jeździe praktycznie się wyłącza i mamy tzw.  "czucie drogi". Zawieszenie dobrze tłumi nierówności - nie jest sprężyste ani twarde. Fotele wygodne, trzymanie boczne mogłoby być lepsze. W długich trasach przeszkadza także słabo wyciszony silnik.

Zawieszenie

      Właściwości jezdne dobre - zawieszenie jest ustawione raczej na komfort niż na sport. Ma to odzwierciedlenie w pokonywaniu zakrętów - w szybkich łukach następuje wychylenie nadwozia i zarzucanie tyłem. Szczególnie odczuwalne jest to w liftbacku i kombi. Na naszych polskich drogach przy przebiegu ok. 130 tys. km trzeba zająć się gumami stabilizatora (słychać stuki. Naprawa, przy zastosowaniu oryginalnych gum z ASO, powinna wystarczyć na kolejne 80 tys. km (zamienniki do zawieszenia są marnej jakości - lepiej zdecydować się na nieco droższe oryginalne części Toyoty).

Eksploatacja

          Na co dzień eksploatacja Corolli ogranicza się jedynie do pilnowania czynności serwisowych. Zwykle wystarczy wymiana oleju i filtrów. Toyota wyprodukowała bardzo trwały model - nierzadko spotykane są egzemplarze, w których przy przebiegu 120 tys. km są jeszcze oryginalne klocki hamulcowe, szczęki, tłumik czy żarówki. Szczególnie dotyczy to wersji wyprodukowanych w Japonii (oznaczenie w numerze VIN - JT wyprodukowano w Japonii lub SB - wyprodukowano w Wielkiej Brytanii). Rok 1998 był ostatnim, w którym sprowadzano Corolle wyprodukowane w Japonii. Później już dostępne są tylko wersje z Wielkiej Brytanii (kod VIN - SB).
Jeśli chodzi o rynek używany, to co jest zaletą Corolli, jest "przekleństwem" dla kupującego. Mianowicie zastosowane materiały tapicerki i wnętrza są tak dobrej jakości, że nie widać po nich praktycznie żadnego zużycia. Elementy mechaniczne wytrzymują setki tysiące km i sprawują się bardzo dobrze do samego końca. Dlatego przy zakupie Corolli trzeba uważać na wyeksploatowane egzemplarze. Nie posiadają one książki serwisowej, przebieg jest podejrzanie niski, środek auta w idealnym stanie. Można dać się oszukać. Tym bardziej, że nowe Corolle ukochali sobie przedstawicie firm i te służbowe egzemplarze maja co najmniej 300 tys. km przebiegu, nadal są w dobrej kondycji technicznej i wyglądają nadzwyczaj dobrze. Dlatego przy zakupie używanej Corolli wskazana jest wyjątkowa ostrożność bo na wyeksploatowane auta nie pomoże nawet ich legendarna trwałość i niezawodność.
          Rynek części zamiennych do Corolli jest do zaakceptowania. Można dostać wszystko bez najmniejszych problemów. Jednak rynek ten posiada pewną swoją specyfikę. Mianowicie niektóre elementy są niskiej jakości i trwałość zamienników jest 3 razy mniejsza niż oryginału z ASO. Dotyczy to szczególnie elementów zawieszenia - różnego rodzaju gum czy gumowo-metalowych elementów. Dlatego może się zdarzyć, że mimo dostępu zamiennika na rynku, warto kupić droższy oryginał w ASO. Po przeliczeniu kosztu części i wymiany tego elementu okaże się, że oryginał będzie tańszy bo wytrzyma tysiące km i zapewni legendarną niezawodność i spokojny sen właściciela Corolli.
Typowe rzeczy eksploatacyjne jak klocki hamulcowe (bardzo dobrej jakości i trwałe) kosztują poza ASO 50 zł, kompletny rozrząd japoński ok. 200 zł (pasek ,rolka, napinacz). Do tego dochodzi koszt wymiany poza ASO i okazuje się, że Corolla jest bardzo przyjemnym autem w eksploatacji - jest niezawodna, trwała, pało pali...

Nadwozie: htb 3d, wymiary: dł. 4100/1690/1385 mm, pojemność bagażnika 280 l, liftback 5 drzwi pojemność bagażnika 370 l, sedan 390 l i kombi 308

Opony i felgi: rozmiar 165/70 R14, ciśnienie koła przód: 2,2, tył: 2,2 (bar)

Ilosc gwaizdek w testach zderzeniowych EURO NCAP

Źródło: www.euroncap.com
Dodaj stronę do Ulubionych

 

Przejdz na gore strony

Materiały użyte w serwisie stanowią własność intelektualną jego autorów. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody będzie karane.